תהליך מכירה ממוקד

שכל עסק חייב לנהל

circle-cropped

רועי אנגל

מאמן מכירות אישי לעסקים ​

המטרה של כל עסק היא להרויח. נוכל למדוד את זה בצורה הכי פשוטה- כמה כסף נכנס החודש לעסק? האם אני יכול להתפרנס מזה?

בעיה רווחת אצל בעלי עסקים קטנים היא חוסר האבחנה בין תהליך השיווק לתהליך המכירות. דרך השיווק יגיעו אנשים שיתעניינו במוצר שלך. המכירות אמורות להפוך כמה שיותר מתעניינים ללקוחות משלמים. לכן הן צוואר הבקבוק הקריטי שקיים בכל עסק.
כלומר: גם אם הצלחנו להביא מידי חודש מתעניינים לעסק – כמה מהם שילמו לנו בסוף?

ניקח דוגמא:  נניח ופונים אליכם 20 מתעניינים בחודש.  ובסוף רק 2 הפכו ללקוחות משלמים. מה יחס הסגירה שלכם?  10%. 1 ל 10 סוגרים.  ו 9 מתעניינים לכאורה הלכו לפח.    

הטעות של בעלי עסקים היא לחשוב שהבעיה היא בשיווק, כאילו צריך להגדיל את קהל היעד.  אלא שבאמת צריך להגדיל את המשלמים מאותו קהל שכבר כן התעניין. שיפור במספר העסקאות שתסגרו הוא תוצאה של תהליך מכירות אופטימלי שבניתם.

אנחנו חייבים ללמוד למקד את תהליך המכירות, לנהל ולמדוד אותו כך שיהיה מקצועי, מובנה, מסודר וניתן לשיפור. לשם כך עלינו לבנות קריטריונים שמותאמים לנו ויעזרו לנו להגדיר מי הוא המתעניין הרלוונטי, האידיאלי.  ולדעת לסנן את הפונים בהתאם (מותר לנו להגיד ללקוח: זה לא רלוונטי עבורך).

 מכאן הכל תלוי בתהליך המכירות. תהליך מכירות נכון מורכב מכמה שלבים (מתעניין פנה אלי, המוצר אכן רלוונטי עבורו, קבענו להיפגש, פגישת מכירה, קניה. תלוי כמובן בסוג העסק) כשהשלב האחרון הוא סגירת העסקה (הלקוח משלם). 

עלינו לזהות באיזה מהשלבים רוב המתעניינים פורשים כדי שנוכל להבין באיזה שלב עלינו להתמקצע יותר.

ועכשיו נתחיל להתאמן כדי להתמקצע בניהול תהליך מכירה נכון וכדי להמיר כמה שיותר מתעניינים למשלמים. אחרת – חבל על כל תקציב השיווק.  


קבלו 5 שאלות שכדאי לכל עסק קטן לשאול את עצמו:

  1. האם אני יודע כמה מתעניינים עלי לייצר מידי חודש? (פעולות שיווק בשונה מפעולות מכירה)
  2. כמה מתעניינים יש לי בצנרת ?
  3. באיזה סטטוס כל אחד נמצא?  (פנו פעם ראשונה, ראו מצגת , דיברתי איתם, קיבלו הצעת מחיר) 
  4. האם ברור לי מה הפעולה הבאה שאני צריך לעשות מחר עם כל מתעניין?
  5. האם אני יודע היכן אני מאבד את רוב המתעניינים? בטלפון הראשון? אחרי הצעת מחיר? אחרי הצגת פיתרון?  

ממה אתה מקבל השראה? 

מכתיבה במחברת אישית, מקריאה אינסופית, אני מאוד אוהב ללמוד ומשם באה ההשראה.

הדבר החשוב ביותר בעסק?

שישב על צורך אמיתי, שיפתור בעיה אמיתית ללקוח. חובה לדייק למה העסק קיים בכלל, ומה ההצדקה להמשך קיומו.  

איזה רגע ביום אתה הכי אוהב?

 יש רגע בבוקר בו אני כבר לבוש מתוקתק, בדרך לפגישה, נכנס לאוטו, הקפה לידי, משקפי שמש, דיבורית לאוזן אנרגיות חיוביות והרבה סקרנות מה יביא לי היום הזה.

רועי אנגל –  מאמן מכירות אישי לעסקים 
roiengelselas@gmail.com
052-7475074

קורסים וסדנאות עם המרצים הכי טובים
צוות בנימין טק
לא, זה ממש לא רק אוכל מפנק.
צוות בנימין טק
דוד חזן
| מנכ"ל ריסטארט להצלחה
שכל עסק חייב לנהל
רועי אנגל
| מאמן מכירות אישי לעסקים ​
מה זה ואיך זה עובד?
עטרה סימינובסקי
| מנהלת קהילה בבנימין טק‏
אז למה חשוב למתג את העסק
מלכי שומן
| תדמית ותקשורת חזותית לעסקים
התנסות יצירתית טכנולוגית לכבוד חנוכה
יאיר יצהרי
| המעבדה ליצירתיות – בנימין טק
כל מה שיזם צריך לדעת כשהוא רוצה לעבוד עם מתכנת
אבי חייאב
| יזם
ליאור וקנין
| מומחה לאוטומציות
אבל איך עושים את זה?
אברהם קובי
| מנכ"ל קשית – שיווק בדיגיטל ממוקד תוצאות​
גם מהסמארטפון
שחר כהן
| צלם אומן, מנחה סדנאות ומרצה
האם יש קיצורי דרך?
יעל זאבי
| מנהלת בנימין טק

צרו קשר

ונחזור אליכם בהקדם :)

שלחו פרטים

ונשמור לכם מקום

שאלה מעולה :)

חלל עבודה משותף (המכונה באנגלית: Coworking Space) הוא סביבת עבודה שבה מתאספים פרטים וחברות שונות, בדרך כלל בתחילת דרכן או כשהן בשלבי התפתחות, לשם פעילות עסקית.

חלל העבודה המשותף מאפשר שכירת מרחב עבודה שיתופי לעצמאיים, כתחליף לעבודה מהבית או שכירות משרד ומציע תנאי עבודה נוחים אף משותפים כמו מטבח, ולובי, ובנוסף משמש גם לאירועים עסקיים וחברתיים.

אדם הבוחר לעבוד מתוך מתחם עבודה יכול להשקיע את עיקר זמנו בפיתוח העסק שלו ופחות באדמיניסטרציה. כל מה שקשור להוצאות המשרד, מדפסות, ריהוט, אינטרנט, ניקיון, חדרי ישיבות וכו' הוא מקבל כחלק מהשירות שמציעות החברה שמספקת את חלל העבודה המשותף.

מטרה משנית של חלל העבודה המשותף היא יצירת קהילה עסקית- חברתית.

מתוך ״ויקיפדיה״