פרק 5 - לולאת while

למחשב יש יכולות רבות ואנו רוצים לנצל את היכולות האלה. 

למשל אנחנו רוצים לקלוט מהמשתמש מספר בין אחד ל100. אבל מי מבטיח לנו שהוא באמת יכניס את המספר לפי מה שביקשנו? 

אנחנו נרצה דרך להגיד למחשב – תבקש מהמשתמש שיכניס מספר בין 1 ל100. וכל עוד שהוא לא מכניס את המספר הרצוי – תבקש שוב ושוב ושוב. 

עכשיו יש דרך אחת פשוטה שהיא להשתמש בתנאים כמו שראינו מקודם. 

לבקש מספר. אם הוא לא תקין, אז נבקש שוב, ואם הוא לא תקין, אז נבקש שוב. ושוב, ושוב, ושוב……..

דבר זה יכול לחזור על עצמו גם 1000 פעם. 

 

לשם כך יש לנו את לולאת while. 

בלולאת while אנו נשתמש כל פעם שאנו צריכים לבצע פעולה מסוימת מספר לא ידוע של פעמים. בלולאה המחשב יבדוק תנאי מסוים ואם הוא מתקיים – המחשב יבצע את הלולאה שוב ושוב, עד שהתנאי יפסיק להתקיים.

 

הנה דוגמא לשימוש בלולאה שהפעולה שבה תתבצע שוב ושוב עד שהמשתמש יכניס מספר בין 1 ל100. 

‏‏צילום מסך (43)

שימו לב שבהתחלה הגדרנו את num=0 על מנת שהוא ׳ייכנס׳ לתוך הלולאה לפחות פעם אחת. ולאחר מכן הוא יהיה תלוי במה שהמשתמש הכניס.

 

while עובד בצורה דומה לתנאי. בתוך הסוגריים העגולות שאחרי הפקודה נכניס את התנאי שלנו. ולאחר מכן בתוך הסוגריים המסולסלות { }  נכתוב את הפקודה שאנו רוצים שהמחשב יבצע. 

 

משימות 

 

  1. כתבו תוכנית שבה אתם מבקשים ממשתמש סיסמא (שאתם תגדירו). תמשיכו לבקש ממנו את הסיסמא עד שהוא צודק.
  2. כתבו תוכנית שבה המשתמש צריך לנחש מספר בין 1-20. תמשיכו לבקש עד שהוא צודק. אם הוא מכניס מספר שגדול מ20 או קטן מ1 – ציינו זאת שזה לא תקין. לבסוף תדפיסו כמה פעמים לקח לו לעשות זאת.
  3. כתבו את אותה התוכנית, אך הפעם הגבילו אותו ב-5 נסיונות. אם הוא מצליח הדפיסו לו ברכה. (נסו לחשוב איך בעזרת התנאים ניתן להגביל את הניסיונות)
  4. סיסמא צריכה להיות ארוכה מ8 תווים ועד 12 תווים. היא צריכה להיות מורכבת גם מאותיות גדולות וגם מאותיות קטנות. כתבו תוכנית שמבקשת מהמשתמש שיגדיר סיסמא. תקבלו את הסיסמא רק אם היא עומדת בתנאים – אחרת שימשיך להכניס. (מוזמנים להוסיף עוד תנאים כרצונכם). 
  5. כתבו מחשבון הוצאות שמקבל בעזרת לולאה את כל ההוצאות השונות שהוצאתם במהלך היום. לבסוף הוא מדפיס את הסכום שהוצאתם. (אתם יכולים להפסיק את הלולאה למשל אם מכניסים מספר שקטן מ-0. 
  6. כתבו מחשבון משודרג שמקבל את הסכום, ואת סוג ההוצאה, לדוגמא בילויים, אוכל, נסיעות וכו׳, ולבסוף מדפיס כמה הוצאתם בכל קטגוריה, ואת הסכום ההוצאות הכולל. 



בהמשך נראה סוג אחר של לולאה, שבה אני מגדיר לה בדיוק כמה פעמים לבצע את המשימה.

 

סיכום: 

 

זהו, הנושא של לולאות הוא שימושי לגמרי, אתם תפגשו אותו המון! 

כמו שראיתם הרעיון מאוד פשוט – פשוט לבצע פעולה שוב ושוב. החלק המאתגר מאחורי לולאות הוא להבין איך לתת את התנאים בצורה נכונה, וזה כמובן תלוי בסיטואציה שאתם נמצאים בו. 



פרק הבא – פונקציות.

שלחו פרטים

וניצור איתכם קשר

שלחו פרטים

וניצור איתך קשר

שלחו פרטים

וניצור איתכם קשר

שאלה מעולה :)

חלל עבודה משותף (המכונה באנגלית: Coworking Space) הוא סביבת עבודה שבה מתאספים פרטים וחברות שונות, בדרך כלל בתחילת דרכן או כשהן בשלבי התפתחות, לשם פעילות עסקית.

חלל העבודה המשותף מאפשר שכירת מרחב עבודה שיתופי לעצמאיים, כתחליף לעבודה מהבית או שכירות משרד ומציע תנאי עבודה נוחים אף משותפים כמו מטבח, ולובי, ובנוסף משמש גם לאירועים עסקיים וחברתיים.

אדם הבוחר לעבוד מתוך מתחם עבודה יכול להשקיע את עיקר זמנו בפיתוח העסק שלו ופחות באדמיניסטרציה. כל מה שקשור להוצאות המשרד, מדפסות, ריהוט, אינטרנט, ניקיון, חדרי ישיבות וכו' הוא מקבל כחלק מהשירות שמציעות החברה שמספקת את חלל העבודה המשותף.

מטרה משנית של חלל העבודה המשותף היא יצירת קהילה עסקית- חברתית.

מתוך ״ויקיפדיה״