משתנים
מגירות מגירות
אתם יכולים לדמיין את הזיכרון של המחשב כמו שידות של מגירות שהיו בגן שלכם כשהייתם קטנים.
היתה שידה אחת שהייתה של הילדים. לשידה היו הרבה מגירות, כאשר על הדופן של כל מגירה היה שם של ילד/ילדה ובתוך המגירה שמו את היצירות שלהם.
הייתה גם שידה כללית שהייתה מיועדת לציוד כללי של המגירה, ועל כל מגירה היה מדבקה עם השם של מה שהכיל המגירה, לדוגמא צבעים/דפים ועוד..
וכאשר הגננת רצתה להכניס משהו לתוך מגירה, היא הייתה מכניסה לפי ההקשר. כלומר, אם היא רצתה להכניס יצירה של ילדה בשם ״דנה״, אז היא הייתה הולכת למגירה של דנה ומכניסה לשם. ואם היא רצתה להכניס טושים, אז היא הייתה הולכת למגירה של הצבעים ומכניסה לשם. לכל פריט היה את המגירה המיוחדת שלו.
זיכרון המחשב בנוי באופן דומה. כאשר אנחנו רוצים לשמור משהו בזיכרון של המחשב, אנחנו קודם כל צריכים לבחור את סוג ״המגירה״.
במילים קצת אחרות – הזיכרון של המחשב בנוי מהרבה ׳מגירות׳ – תאי זיכרון, וכשנבוא להכניס לזיכרון משהו – נצטרך לבחור את ה׳מגירה׳ המתאימה, כלומר לבחור את תא הזיכרון המתאים.
סוגים שונים של תאים
בשונה מהשידות בגן, לתאים בזיכרון המחשב יש סוגים שונים:
יש תאים המיועדים לאחסן בתוכם מספרים שלמים, יש תאים עבור שברים, יש כאלו המיועדים לשים בם תווים בודדים (כמו a,b,c,…) ויש תאים עבור מילים,משפטים וכו׳..
אחסון בעזרת ג׳אווהסקריפט
עד עכשיו דיברנו באופן כללי על זיכרון של מחשב.
איך בפועל בוחרים תא זיכרון? אם אנו רוצים לשמור מספר, איך נדע לומר למחשב לשמור את המספר בתא המיועד למספרים?
באופן כללי, בשביל זה יש לנו שפות תכנות. בעזרת השפה ׳נדבר׳ עם המחשב, ונאמר לו בדיוק מה שאנו צריכים. כמובן לכל שפה יש את הכללים שלה, ואנו נתמקד באיך עושים זאת עם ג׳אווהסקריפט.
למזלנו, בג׳אווהסקריפט זה ממש פשוט. יש 2 דברים שאנחנו צריכים להגיד למחשב:
- מה אנו רוצים להכניס לתא, כלומר מספר/תו/מילה וכו׳, והמחשב כבר יבחר בשבילנו את סוג התא הנדרש.
- איך קוראים לתא הזה, כי אם שמנו משו בזיכרון, אז כדאי שנדע איפה הוא נמצא. כמו ששמים מדבקות על המגירות שבעזרתם אנו יודעים מה יש בכל תא, ככה בעזרת השם אנו יכולים למצוא את מה ששמנו בזיכרון. חשוב מאוד שהשם שניתן יהיה עם משמעות, כי אם לא יהיה משמעות אנחנו מהר מאוד נשכח מה שמנו שם.
דוגמא
בשורת קוד הבא אנו אומרים למחשב לשמור את המספר 1: