מיתוג זה לא רק לוגו ושפה ויזואלית. מיתוג מגדיר את אופן התקשורת של העסק עם הלקוחות, קהל היעד והשותפים העסקיים. תהליך המיתוג הוא תהליך פנימי שנועד להביא לידי ביטוי חיצוני את האופי והערך של העסק.
אז איך מתחילים למתג עסק?
הלוגו פחות חשוב בהתחלה ואפשר להתחיל עם לוגו פשוט, אפילו רק עם השם שלכם. אחרי שנה או אפילו שנתיים שהעסק פעיל, ואתם יודעים בדיוק מה השירות שאתם נותנים ומי קהל היעד שלכם, תהליך המיתוג יהיה מדויק יותר.
להגדיר קהל. איפה הוא נמצא? הוא בפייסבוק בכלל? באיזה סוג מדיה חברתית? ואולי הדבר הנכון הוא בכלל לא לפרסם באינטרנט?. לאינסטלטור למשל, יהיה נכון להדפיס מגנט עם הפרטים שלו ולא כרטיס ביקור. הוא לא חייב אתר אינטרנט, או linkedin, אבל פייסבוק יכול לעזור.
תשקיעו בכלים שלכם כדי שהעסק שלכם יהיה הכי מצוין שאפשר. אם את מעצבת גרפית- תקני את המחשב הכי טוב, אם אתה DJ תשקיע במערכת המוסיקה הכי איכותית. תהיו המקצוענים בתחומכם!
נוכחות דיגיטלית אם התקציב מוגבל, לא כל עסק צריך אתר אינטרנט בתחילת דרכו. צריכה להיות נוכחות באינטרנט – דף פייסבוק מושקע, רישום בדפי זהב באינטרנט, פרופיל בLinkedIn או כל דבר באינטרנט שאנשים ידעו שאתה קיים.
חווית הלקוח בעסק. נתרגם את החויה שאנחנו רוצים להעניק ללקוח כשהוא יגיע לעסק שלך, לשירות שלך. המשרד או החנות צריכים לשדר את האוירה המתאימה, הגרפיקה צריך להיות בקו עיצוב אחיד והתוכן הכתוב על העסק צריך להיות מנוסח באווירה הנכונה. דרך הכלים שלנו הלקוח ידע שהוא הגיע למקום שחיפש.
גם תהליך קליטה של לקוח חדש חשובה- איך נראית הצעת המחיר? מה התהליך אחרי שהלקוח פונה אליך, מה היחס? מה אפשר להעניק ללקוח כערך מוסף כבר בפגישה הראשונה, כדי לעודד את סגירת החוזה או מכירת המוצר? לדוגמא, אם אתה אדריכל או מפקח בניה, אתה יכול לתת ללקוח הסבר על תהליך קבלת היתר בניה. אם את מאפרת, את יכולה לתת ללקוחה הסבר מודפס עם תמונות לאיפור יום יומי נכון. והכל כמובן על הניירת של העסק. ככל שתיתן ללקוח הרגשה שיש לך ידע מעמיק בתחום שלך, ירצו לעשות איתך עסקים.
עסקים עושים עם אנשים. לעולם לא לשדר ללקוח שאתה לא צריך אותו. גם עסק שמצליח חייב להמשיך להיות נחמד… לקוח מרוצה הוא הפרסום הכי טוב לעסק. כשמתיחסים יפה ונותנים שירות טוב בחיוך, לקוחות ימליצו עליך, גם אם אתה לא הכי זול בשוק, בגלל החוויה הטובה אצלך.
תנו יחס אישי ורגיש. תהיו אמיתיים ואותנטיים.
ממליצה לפעול בצעדים קטנים ומחושבים ולהבין מה הצעד הבא שיביא את העסק למקום הכי טוב שאפשר.
ממה את מקבלת השראה?
מהחיים. כשאני נתקעת ומרגישה פחות יצירתית, אני נוסעת לתל אביב ופשוט נהנית לראות חיים ואקשן.
הדבר החשוב ביותר בעסק?
אמון והגינות. לתת לאנשים מידע נכון ולבנות אמון בינך ללקוח. אם המוצר שאתה מציע לא מתאים לפונה- דבר איתו ותסביר. אנשים מעריכים אנשים אמינים. הם יחזרו אליך אם יצטרכו מוצר שלך בהמשך ויפנו אליך לקוחות מתאימים.
איזה רגע ביום את הכי אוהבת?
צהריים. אני לא אישה של בוקר… השמש הכי גבוהה בשמים, והכל תוסס והאנרגיות שלי הכי גבוהות…